Läkarsamtal

Hade läkarsamtal idag. Det gick över förväntan bra. Sa dock ingenting utan bara nickade och skakade på huvudet. Läkaren hade läst på bra i min journal och sa i början att han visste att jag inte pratade med läkare och att det inte gjorde någonting bara jag nickade och skakade på huvudet. Min sjuksköterska var fantastisk också så han bokade om ett besök han hade bara för att vara med på läkarsamtalet och så pratade han och jag en stund efter också. Jag och min familjehemsmamma hade skrivit ner också varför sömnen är viktig och för/nackdelar med att ha nitrazepam som sömnmedicin.

Jag behövde inte ens argumentera med läkaren utan han var snäll och satte in nitrazepam som jag ska ha i 3 veckor nu sen stilnoct 2 veckor och sen 3 veckor nitrazepam osv. När jag tar stilnocten får jag också lägga till stesolid och lergigan om hag känner att den inte har effekt. Då skulle vi isåfall boka in ett nytt möte och "diskutera" vidare hur vi ska göra i framtiden.

Läkaren skrattade också när jag svarade om vad jag tyckte om Theralen. "Råttgift" sa jag bara. Fyfan vad jag hatar Theralen alltså. Dock måste jag ju ta 3ml för att ens få lite verkan men då blir jag så bakfull dagen efter så det finns inte. Ingen chans att jag vaknar av alarmet 6.15 om jag ska upp och jobba heller.

Aja det var skönt att läkaren var på min sida för en gångs skull. Dock får jag inte ha honom som läkare då han inte ingår i min sjuksköterskas "team". Aja det är ett problem vi får ta senare.
Godnatt!

P.S nu har jag varit självskadefri i mer än 3 månader!! Yaaaay



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: