Cipralex

Ska börja med Cipralex igen. Känns ganska bra att ha den som en grund utöver dom andra mediciner jag har. Eftersom jag inte pratar med min läkare i öppenvården så hade hon först sagt nej till ssri eftersom jag "på pappret" är bipolär typ 2. Dock tror jag inte på den diagnosen, visst jag har haft hypomaniska tillstånd men nä, jag tror inte att jag är bipolär. Jag fick sedan prata med min ssk som i sin tur pratade med läkaren igen och då satte hon in den. Eftersom min ssk har 4 veckors semester snart plus att min psykolog är borta i 8(!!!!) veckor så känns det tryggt att ha en ssri i botten. Vet inte riktigt hur jag ska överleva att dom är borta samtidigt och så länge men tydligen ska jag ha kontakt med en annan psykolog som jag träffat förr i öppenvården så på något sätt så blev det en trygghet också. Det finns någon som jag kan ringa om det skulle bli kris. Jag vet inte, nu blev det mest bara Ordbajs känner jag så jag säger godnatt istället.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas att den kommer hjälpa dig så du klarar dessa veckor. Sommaren är jobbig då det är semestrar och psyk typ står still. Jag tycker iaf det känns jobbigt. Min läkare ska vara borta i 10 v!

2016-06-09 @ 09:01:45
URL: http://www.borderlinelivet.blogg.se
Postat av: Polly Svensson

Vad äter du mer för mediciner och för vad? Kram

2016-06-12 @ 13:50:00
URL: http://pollysvensson.blogg.se/
Postat av: A

Usch, sommaren är banne mig inte lätt att ta sig igenom med alla semestrar!!
Kram!

2016-06-16 @ 22:20:42
URL: http://annmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: